Första apu-dagen

Första dagen avklarad då. Nervöst som satan var det till en början men sen blev det bättre.. Fick använda maskinerna, ta id-kort och stå i kassan och allt annat som man gör i en butik. Det var inte speciellt svårt med maskinen där man framkallar filmrullar eftersom vi har en precis likadan i skolan också. Men det var mkt mer nervöst nu. Kassan var inget motstånd heller eftersom jag har kassavana, skönt det. Sen var det maskinen där negativen blir bilder, som jag aldrig sett förut eftersom vi gör det i labbet i skolan. Men den var ingen svårighet den heller, sköntskönt. Det jobbigaste var att ta dessa id-kort, jag har ju vana av att fota men det här är ju folk jag aldrig sett förut eller pratat med och som ska ha detta kort i sisådär 10 år på sitt id-kort/körkort lixom, nej fyy. Men jag tror dom blev rätt nöjda iaf, det gick ju att ta om flera och välja också. Sen var det ju det här med ateljén, studion. Den var supermysig. Massa coola detaljer och finfina bakgrunder. Jag hade ingen aning om att dom hade en sådan i den butiken, men tänkt vilken glad överraskning jag fick mig. Hoppas på att få använda den innan apun's slut då. Zeki tyckte att jag var för försiktig av mig, men det kommer;)

Älskling ringde mig precis när jag satt mig ner för att försöka äta lite. Han var jättenyfiken, söter. Men det var faktiskt skönt att få prata av sig lite med någon nära också och att bara få sitta ner o slappa lite ;D Jag fick röra mig hemåt vid femtiden, skönt. Hoppas att det blir 17 för mig varje dag och inte 18. Visst det är bara en timmes skillnad, men det kommer bli drygt. Imorgon blir nog ännu roligare då jag säkert vågar göra lite mer själv och klarar mig bättre. En superbra förstadag var det iallafall:) Hoppas på fortsatt lika bra dagar och att det blir dessa 14 veckor här (?) Usch vad lång tid.. Blä!

Direkt när jag kom hem vart det middagsdags. Mamma var precis klar med middagen när jag klev innanför dörren. Så jag har ätit och sedan bara suttit o lodat här som alltid. Älskling är på match i Gnesta just nu, fyy. Min kväll kommer väl fortsättas med tvtittande och bara slappa - det jag är bäst på;D Imorgon blir det direkt hem till älskling efter jobbet, och massa mys<3 Sen har väl han säkert träning så då får jag fortsätta mysa med Marie tills träningen är slut o han är hemma igen, sikken tur jag har då:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback