Ett dygn på landet

Helgen är över men påsklovet är ju här så vem njuter inte?

Fredagen blev så mysig som jag hoppats på:) Älskling kom efter skolan, då var även min bror + S här så vi satt ute i det fina vädret och pratade medans bror bytte sina däck. Sen tog jag o älskl bussen ner till centrum där det blev varsin korv till lunch och sen in på ica för att handla till kvällen (åt mig).
När vi kom hem igen hann vi knappt mer än innanför dörren innan Johanna ringde mig o sa att hon var på väg, så jag och älskling bara mös tills hans buss gick hem. <3
Johanni och jag började med middagen direkt när hon kom:) Kycklingsallad! Supergott blev det. När vi ätit klart tog vi en prommis ner till gula villan för att köpa candy till kvällen; let's dance finalen! Blev promenad hem också, duktigt av oss!
Sedan spenderade vi vår kväll framför teven och bara hade sådär supermys:) Martin gjorde ju hela vår kväll, han och Cecilia alltså, hihiihi. Så jävla bra att dom tog hem hela skiten också för deras show var BÄSTBÄSTBÄST!
I pausen, nyheterna, åkte Johanni hem och jag hem till C&M där jag skulle spendera natten. Tilda var fortfarande vaken när jag kom och jag fick världens mysigaste mottagande av henne, aaww. Vi busade lite innan Let's Dance fortsatte och efter det så la vi ner henne i vagnen och gick ut och gick alla 3. Sen satt vi i soffan och bara pratade till halvtvå tiden, myyys. Tro mig jag somnade snabbt efter det.

Lördagen började vid åtta på morgonen då klockan ringde. Jag gick in i C&Ms rum och väckte alla 3, hihi. Sen hann jag duscha av håret innan vi skulle gå till bilen och åka mot landet, först hämta upp älskling hos sig. Det blev stopp i sillekrog för att handla lite frukost:) När vi väl kom fram till landet var redan Mickes föräldrar där. Så det var bara in o klä på sig mer kläder och spendera dagen utomhus! Skönt! Jag lekte som vanligt mest med T och passade på henne, grabbarna jobbade med allt möjligt och C hjälpte lite och var även med mig.
Himla mysigt landställe, mitt ute i skogen. Jag älskar verkligen landet! Det är inget riktigt land om man har riktig toa, dusch och supermordernt! Det ska vara gammalt! Oh yes. Nära till sjöar var det också och superstor tomt.
Jag fick uppgiften att söva Tilda både för middag och sen för natten, yes I'm good;) Det gick som på räls båda ggr.
Vi spenderade kvällen i köket med korsord och spel, myyyspys. Det var bäddat för oss uppe på vinden där vi alla 5 skulle ligga. Det var som en enda stor säng i hela rummet när älskling och Micke bäddat i ordning, haha. Jag var trygg med älskling i samma säng såklart, och på andra sidan Camilla i hennes säng. När Tilda sen vaknade under natten tog jag upp henne och så sov hon mellan mig o älskling all noght long:) MYYYYYYS!

Söndagen startade med att Tilda typ ställde sig på mig och pratade (ja på sitt språk), jag tog ner henne och försökte somna om men det gick inte så jag satte mig upp i det supervarma, fuktiga, äckelrummet, haha. Då börja hon pipa för hon ville komma så jag o älskling gick ner med henne efter hon fått en ny fräsch torr blöja:)
Frukosten var redan framdukad där nere så det var bara sätta sig och äta, smarrigt. Sen var det bara på med alla kläder och ut! Solen sken och det var underbart skönt, varmt.
Blev hemgång runt fyratiden, stopp på MC och käka - gott! Sen hem till C&M för att hjälpa till med nya bordet och stolarna. En helhelg med dom för min del alltså, hihi. Micke körde sen hem mig o älskling till kassmyra.

Snacka om att det var skönt med en dusch igår, hujedamig. Efter duschen blev det soffchill med Marie en stund innan vi gick upp o la oss. Älskling jobbar hela veckan så det blir inga långa kvällar eller mornar för honom precis. Jag ställde klockan på nio imorse och åkte hem direkt. En helhelg borta.

Nu ska jag äta lite youghurt. Och sen försöka få ordning på packning och sånt. Älskling kommer efter jobbet och då blir det middag med mami&papi. Jag hoppas även att mobilen dyker upp idag, det har ju gått 3 av 4 dagar nu! 

Ciaao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback