Kolmården

Då var vi hemma från landet igen. Skönt! I fredags när vi kom fram så blev det inpackning och massa gottisätandes framför Talang 2007:) Sen bäddade vi ordning och vi sov alla fem på nedervåningen eftersom Maggie & Kenta inte skulle komma förrän igår.
I lördags ringde klockan redan kvart över sju så det var bara stiga upp och göra sig ordning, en timmes biltripp vidare till Kolmården från landet vart det. Vi kom nästan precis vid öppning och då var det nästan halvfullt på parkeringen redan, haha. Vattenfalls kunder fick en vipdag där. Bland dom var ju självklart vi!
Hela dagen var supermysig med massa tittande, lite blåsigt bara men det gick ändå. Tilda fick träffa Bamse och Lilleskutt och jag o älskling gick in med henne och tittade på en Bamseteater också som hon mös sig igenom, sötnos. I min famn och pill på älsklings öra, hihi. Gulligare finns inte!
Vi rörde oss ifrån Kolis vid fyratiden och då hade vi varit där från öppning och nästan enda till stängning så alla var trötta och nöjda:) Blev ett stopp på ica på vägen tillbaka till landet för att handla middag till kvällen, grillning:) Flintastek, kroketter och sallad vart det, supääär. Jag o älskling skulle sova uppe eftersom M&K kommit så vi bäddade ordning där och gick o la oss redan halvtio. Sköönt!
Imorse vaknade vi sist så när vi kom ner var frukosten redan framme så vi kunde bara äta direkt. Sen blev det uppbäddning och nerpackning och sen ut på gården. Jag gick en prommis med T när hon skulle sova och när hon vakna igen var det dags för lunch, pannkakor a la Kenta:) Med grädde, sylt och glass - yummie! Sen vart det inte mycket mer än så, dags för hemgång. Skönt!¨

Nu har jag packat upp och precis kommit upp från ett varmt superskönt bad. Älskling har träning så han åkte hem till sig och kommer hit efteråt. Mami & papi är på landet så det är ensamt här. Men lite skönt ändå:p
När älskling kommer efter träningen måste vi åka och handla bröd och sånt så det blir förmodligen Maxi för att handla maten tills imorgon också på samma gång. Grillmiddag hos mig står på schemat och sen vidare på party:)
 
Nej nu ska jag kolla lite teve.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback