Göteborg :)

Åh igår kom vi hem till tumba igen efter vår helg i GBG, faktiskt inte alls så roligt att komma hem. Jag hade bra gärnat stannat några dagar till, tror de flesta var överens om det. Men anyway, hotellet var uuuurmysigt, så fint. När vi kom dit i fredags så packa vi typ in och några börja dricka direkt, medans andra gjorde sig i ordning istället. Sen kom vi överens om att vi skulle gå till en pizzeria vi sett och äta middag, så blev det! När vi kom tillbaka till hotellet satt vi i det andra rummet och förade, de hade ju uteplatsen. Det var iaf trevligt och mys. Vid niotiden börja vi promenera mot stan. Tyvärr blev det typ två timmars gående och åkande innan vi kom in på krogen. SUCK. Det stället vi åkte till först hade ju 20 års gräns och sen var det ett flertal man gick förbi som hade 22 :S Hur som helst så kom vi in på Gamle Port som var Göteborgs 18års ställe. Kul hade vi verkligen och vi dansade järnet! Emmi, Mackan, jag o älskling åkte först. Taxi tack o lov. När vi kom till hotellet hade vi hur kul som helst i rummet:D HAHA.

I lördags
när vi vaknade kila vi i vårt rum ner till frukosten, hur smarrigt som helst! Men Emmi hade tagit i lite för mkt kvällen innan så hon gick tillbaka till sängen o toan, haha. Sen gjorde vi oss i ordning och drog oss in mot Liseberg:) Det var jag, älskling, Tomi, Tilda och sen Johanna från andra rummet som åkte in vid elva. Det var min första gång och jag tycker verkligen det var sjuuuukt bra! Synd bara att det var så himla långa köer men det kunde man ju räkna ut. Vid ett kom Emmi & Mackan och sen vid tre kom Sean, Olle och Orre. Vid sex bestämde vi oss för att äta middag och gick in på en restaurang allihop, de som tänkt dricka öl blev dessvärre ledsna eftersom det var 22 års gräns :S Hur som helst så var middagen god och sen efter den så ville en del hem och en del inte. Men alla stannade ett tag till och jag, älskling, Tomi, Tilda o Mackan stannade sist.

Det bästa med liseberg var såklart Balder och Kanonen, men Flume Rider var något helt otroligt roligt:D Vi tog den bland det första och satte oss i sama stock, Tomi, jag, älskling och Tilda & Johanna. Ja det vart verkligen tungt så när vi "landade" så blev det typ vatten i en fjärdedel om inte mer hahahaha:D Man vart helt dyyyngsur. Kul var det iaf men sen ångra man sig ändå lite eftersom håret blev kaos (jag talar för mig själv;D) och man frös av kalla kläderna. Men sjukt kul var den:D Balder och Kanonen var en grym upplevelse!

När vi kom hem från liseberg på kvällen var jag helt iskall eftersom jag gått runt med blöta kläder och det blåste något otroligt. Så jag o Tilda kila in i rummet där Emmi redan låg nerbäddad, grabbarna gick in till det andra rummet för att "festa" lite med dem. Så vi hade lite tjejmys och sen somnade vi. Igår när vi vaknade var det bara upp försöka bli pigg och gå ner till frukosten. Älskling var hur seg som helst men han hade bara sig själv o skylla så jag tyckte inte synd om honom:p Sen packade vi ihop och in i bilen med allt.

Bilresan, både dit och hem, gick hur bra som helst! Mycket tack vare att vi fick låna Gittan & Jannes bil. Men älskling är grym på att köra bil. Tomi låg efter oss hela tiden så vi körde verkligen tillsammans:D Sean hann till och med med att moona (stavas det så? )för oss i forden på vägen ner, HAHA. Idiot. :) På vägen hem stannade vi i Gränna och köpte polkagrisar, yuumm!

Resan var gryyyyyym :D Tack allihop.

Kommentarer
Postat av: emmi

hihi tack själv raring :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback