Lucia

Igår blev jag nästan heeeelt klar med mina julklappar :) Det känns riktigt bra! Det jobbiga är dock att det är min älskling jag har kvar, som jag har tyckt känts så himla svår.. Men nu vet jag nog precis vad han ska få! Jag satt o fundera på vägen hem igår nämligen, hihi. Ska bara få tillfälle att köpa det också.

Öppnade idag, det var riktigt hårt att ta sig upp imorse faktiskt.. Klockan ringde 5.30, men jag var ändå liiite vaken då för älskling klockor ringt innan och han fortfarande låg kvar i sängen. Jag trodde lixom att han skulle försova sig och göra att jag också gjorde det och blev typ rädd och kunde därför inte sova ordentligt!

Det var inte så lockande att kliva upp men det var enklare än det hade vart hemma ändå. Eftersom man fick sällskap;) Haha. Jag tror nästan vi gick ner för trappan halvt sovande fortfarande, så skratta vi åt varandra där nere:D En mycket ovanligt morgon idag måste jag säga..

När jag väl var på jobbet så kom det inget barn förrän kvart i sju, hur ofta händer det?! Jag satt där i en kvart och väntade o väntade.. Haha. Sen droppade dem in lite och när klockan var dags att lämna avdelningen så var det nog en 8 barn! Inte likt sig. Men det var ju lucia på morgonen för halva dagiset så.

Vårt lucia blev rätt bra, barnen ville inte riktigt som vi ville men jag tror nog föräldrarna gick därifrån mycket stolta ändå:) Dem var så söta alla barnen i deras dräkter. Sen fikade vi massa lussebullar o pepparkakor, mums.

Nu sitter jag hemma, kom hem runt tjugo i fem. Riktigt segt! Jag har precis packat ihop lite grejer, igen, så att jag är klar när min älskling kommer. Han skulle köra sin morbror till stan (?!) där han skulle på julbord;) Och sen skulle han iaf komma hit o plocka upp mig. Måste lämna av alla julklappar jag köpte igår och sen ska vi åka hem till honom. Blir nog ett stopp för att handla lite gott;) 

Nu ska jag smörja in mina läppar om jag kan hitta mitt cerat och sen ska jag bara vila framför teven tills älskling dyker upp. Mycket intressant va. Haha. BYE 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback