Bröllop:)

Jaha, inatt kom vi hem från Skåne igen. Efter att bilen strejkat så vi blev stående ett tag, och en trafikolycka inträffat så vi blev stående i en kö i cirka en timma, så kom vi hem vid halv två inatt. KUL. Älskling skulle dessutom upp halv sex imorse för att jobba. Stackars. Men han klarat iaf för han var här o hämta sina kläder imorse, puhhh. <3


Torsdagen; Eftersom jag fick ett tillfälle att blogga då så vet ni som läst vad som hände under dagen ungefär. På kvällen dök Malin, Oscar & Malou upp så det blev fullt hus, nästan. Blev en god grillmiddag och det stora tältet som bröllops festen skulle vara i sattes upp! Sen blev det sänggång rätt tidigt med tanke på att vi kommit på morgonen.

Fredagen; Vi åkte iväg till Hässleholm på förmiddagen, Malin & co följde också med och mami & syster. Älskling o jag gick runt för oss själva men han var urtråkig för han skulle absolut shoppa men ingenting dög.. Jag shoppade iaf en del precis som jag tänkt mig:) Det blev en Sunshine klänning/tunika, Björn Borg trosor, nya svarta ballerinas, en grå topp, två bh:ar, två trosor, hårnålar, guldörhängen och I.me.My halsband + örhängen. :) Innan vi åkte hem från stan så blev det lunch. På kvällen/resten av dagen fortsattes all förberedning inför bröllopet och det var fullt upp! Becca (Jakobs syster) och Matilda (Jakobs systerdotter) var där när vi kom tillbaka och de hjälpte till med dukning och massa sånt! Tio personer var vi till middagen, sjukt kul:) Sen kollade jag, älskling, Malin o Oscar på Rosa the Movie på kvällen. Lite kul film faktiskt.

Lördagen, The Big Day, BRÖLLOP; Bror, Somayeh o farfar hade kommit under natten så det var verkligen fullt hus! När vi klev upp hörde man en glad Malou innifrån deras rum så jag kila in och tog upp henne så mamma & pappa (hennes) kunde sova vidare. Sen kilade jag, älskl, Malin & Somayeh till solariet och solade. Det gav faktiskt resultat:) Sen fortsattes förmiddagen med alla slutliga förberedelser och det var hur mycket som helst! Vid tre hade hela Jakobs sida kommit, jättekul att få träffa dem:D Underbara människor. Då kom även fotografen och det blev massa kort, på brudparet, med släkt, med brudtärnor, best man och bara föräldrar, ja alla möjliga varianter! Ska bli jätteskoj att få se resultaten sen. Halv fem kilade vi mot kyrkan och vi brudtärnor skulle gå in först. Lina & Jakob var helt otroligt vackra, de är verkligen det perfekta paret. Så snygga! Det dröjde inte länge förrän tårarna rann på mig, så lycklig! Efter själva ceremonin var det fest i trädgården i tältet:) Den blev as bra och maten var jättegod. Det hölls även tal så tårarna kom då med. Matilda och jag höll ihop hela kvällen, och hennes tvilling Frida ibland också. De ska komma upp hit så småningom det blir as kul! Älskling var runt bland alla gäster och pratade, så söt:) Jag drack så mycket jag tänkt mig och det slutade som det gjorde, tyvärr. Haha. Men hela dagen och kvällen var iaf superlyckad! Nu är dem herr & fru Lind:)

Söndag; Jag mådde endast lite illa på morgonen men sen var det lugnt. Älskling däremot låg i sängen till tolvtiden och tyckte synd om sig själv, haha. Dagen gick iaf till att städa och plocka ner tält. Sen blev det lite lunch med det som var kvar från gårdagen och sen innan vi skulle starta bröllopstårta hos Vera (Jakobs mamma) :] Efter allt kaos på vägen hem blev det iaf ett stopp på donken för att äta middag, supergott eftersom man var döhungrig. Släppte av älskling kvart över ett, tröttsamt. Sen raka vägen hem o sova själv.  

Bilder kommer !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback