Golv..

Ja, igår satte älskling & bror igång med golvläggningen. Köket är klart och nu är det rummet som är på G. Så just nu finns mina saker ute på tomten och i köket, att hitta något tar alltså sin tid. Men resultatet är underbart! Igår målade mami klart toan och när jag o älskling kom hem från Mickes kalas målade jag väggen han har satt upp. Det som är kvar nu är de andra väggarna i hallen och alla lister. Men fort går det!

På en vecka (imorgon) har det hunnits med en hel del, först all rensning som inte alls var lite, ni som varit här vet:p Och sen väggen, målning, spackling och golvläggning. Dessutom har älskling "bara" arbetat här på kvällarna, efter det riktiga jobbet! Därav att det går fort. Han är  g r y m !

Mami & papi är iväg o köper färg, sen ska det fyllas i på vissa ställen och listerna ska målas, dörr och dörrkarm. Så jag har att göra jag med! Så fort golvet är klart känns det iaf bättre, då jag får allt på plats igen. Sen är det bara hallen, det minsta, som ska läggas. När det är gjort kan vi sätta upp allt och sen bara fixa med köket, som ska målas och sen väggen (med "hålet") som ska målas i den ljusa färgen jag har. Så det blir bara vitt och sen de färger jag har:) Perfekt!

Imorgon hoppas jag att jag kan få ta en promenad och hämta min nya mobil, 2 verckor har gått då. Suck!

Nej nu ska jag måla lite, inge solning inte, men jag måste försöka hinna med det innan vi åker, så man är lite brun till bröllopet:D För på torsdag åker vi till äntligen, till syster & Jakob. YES!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback