Väggen är uppe!

Min älskling är  g r y m ! Han kom hit vid tretiden och reglade, sen åkte han hemåt för att hämta o lämna lite grejer. Så då åkte vi o köpte gipsskivor. När han kom tillbaka satte han igång och klockan sju var han klar med väggen, på min sida iaf! Han kan inte göra sidan i garaget ännu eftersom vi ska isolera innan och den är på landet. Men det stör ju inte mig eftersom min del är klar:) Han är verkligen bäst!

Imorgon ska jag, mami, papi och Johanni åka till Ikea. Där ska jag köpa klädstång och två hyllor som ska bli min garderob. De två garderoberna jag har nu får inte plats eftersom vi ska öppna upp väggen de står emot så mami & papi tar dem till sitt rum istället, asbra! Så nu får jag hoppas att det blir så bra som jag tänkt och att kläderna får plats men jag tror inte det ska bli några problem faktiskt. På vägen hem sen ska vi stanna och köpa golvet:) Om jag hittar något dvs, hoppas.

Det enda som ska göras nu är att pappas "arbetsbänk" med allt vad det finns till ska slängas ut från min hall, hihi. Då är den klar för golvläggning. Fast först ska vi spackla och måla, men som sagt det går fortare än jag trott! I förrådet är det en hylla som är så gott som tom som ska ut och sen river vi nog ut hela mattan för den är riktigt skabbig, lägger "skumgummimattan" och sen golvet på det! Shises vad bra det ska bli!

Idag har jag även räknat ihop vad allt kommer att kosta, usch. Haha. Men fint blir det. Två listor, en med sånt jag ska inhandla och en med det som hör till "renoveringen". Fast älskling har rätt, det är inte speciellt dyrt ändå! Nästa nu blir att jag måste hitta en bänkskiva så vi har allt klart. Köpt o så menar jag då. 

Ett år och fem månader idag, älskade Andreas.
 Bättre finns inte. Tack för allt!
♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback