31 maj 2007

Den stora dagen, jag tog studenten!!

Min dag började redan fem på morgonen då jag vaknade helt klarvaken, funny. Som någon annan skulle säga "precis som ett litet barn på julafton" haha javisst! Jag var helt enkelt väldigt spänd och nyfiken på min dag. Nervös och väldigt förväntansfull.. Allt på samma gång.

Sandra kom tjugo i åtta för att fixa mitt hår som hon lagt spolar i kvällen innan, det var det värsta jag varit med om! De gjorde så ont att sova med. Som mamma sa, vill man vara fin får man lida pin.. Håret blev iaf superfint, stora härliga lockar:D Sen sminkade hon även mig och jag vart helt klart precis i tid.

Kl 9 kom Pablo och sen kom nästan resten av klassen på samma gång. Champagnefrukosten vart verkligen supermysig. Sorglig också såklart. Det gjorde lite ont att skriva i varandras mössor.. Man förstod då att slutet verkligen var där nu. En sjuk känsla, 3 år tillsammans skulle nu sluta :/

I skolan var alla jättefina, lunchen var väl inte världens bästa men gick ner ;) Sällskapet var det bästa iaf! Vi 3or röjde som fan för alla var vi lika glada. Direkt efter lunchen var det dags för mentorsträff med betydsutdelning och både Dan & Silvia höll då tal för oss :( Då kom tårarna, usch var sorgligt. Vi fick även jättefina tårtor, diplom och en gul ros. En jättemysig sista stund tillsammans.

Sen gick vi till aulan där det bjöds på show, haha. Det var inte alls så kul eftersom man bara ville springa ut! Showens höjdpunkt var nationalsången och lärarnas imitation av ukrainas bidrag, HAHA! Sen var klockan två och alla sprang ut!

Det var det nog det bästa på hela dagen, helt proppat med folk som väntat där ute på oss! I mitt fall var det nästan alla som skulle komma på min mottagning så mamma & syster fick hänga av mig mer än hälften av grejerna innan jag kunde gå på flaket. Haha. Det var sååå kul! Bästa var såklart älskling.

Flaket var inte min höjdpunkt precis, hade inte alls tur med det. Men vi gjorde det bästa av situationen sen blev det cab hem till Cämi där älskling plockade upp mig. Då var jag en och en halvtimme försenad (det säger väl det om mitt flak..) Men jag hade så roligt jag kunde som sagt!
När vi närmade oss huset tutade älskling så mkt det bara gick så alla sprang ut och hurrade för mig när jag klev ur bilen:) Sen var det full gång.. Alla gäster, mat, paketöppning och champagnedricka. Jag fick i mig 3 champagneflaskor under min dag, haha! SÅ gott!

Jag fick, förutom alla blommor o gosedjur runt halsen, ooootroligt fina presenter:) Fick ett silverhalsband (älskling), 10 körlektioner (mami & papi), 1000 kr på åhlens (bror & S), presentkort på duka, klocka, escadaparfym och massa andra smycken, silver och från snö! :) Sen fick jag även ett soffbord till mitt framtida vardagsrum, en skål, silverbestick.. Jag är TOTALNÖJD!

Det var jättekul hela tiden hemma med full gång som jag skrev, papi & Matte spelade även drömmen om elin :) Då grät jag nästan igen.. Vid kvart i nio fick jag springa ut till mig för att byta om till mina jeans istället. Sen rörde vi oss mot bussen för att åka in på slutskivan! Älskling, jag o Sandra. Vi mötte även Cämi & Linn på tåget. Slutskivan var bra! Jag hade askul hela kvällen och mådde toppen:) Min älskling var bäst hela kvällen och tog riktigt bra hand om mig, hihi. Sen att det var tumbas skiva märktes, hello swedish people, haha:D Vi var hemma vid fyra då somnade jag  b u m s !

FÖR ATT DRA EN SLUTSATS AV DETTA; att ta studenten är det bästa man kan göra :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback