Helgen

I fredags; efter att ha varit barnvakt åt Tilda från 06.30 till 16.15 så var jag rätt slut. Men inget annat än roligt var det att få spendera en heldag med sötkorven alldeles ensam (ja ha ansvaret själv alltså). Hon är verkligen världens underbaraste varelse, att man kan vara så himla charmig? Självklart har hon sina mindre bra sidor hon med. Att man nekar henne något finns inte, jo hon förstår det men hon måste protestera ordentligt innan hon ger sig! Alltså att slänga sig handlöst i golvet o skrika så högt man kan, jätteroligt. Haha. Men det bättre väger ju absolut upp det mindre bra;)
Vi spenderade vår dag med att mysa i soffan, åka hem till mig för att hämta kläder åt mig, promenera till mammas jobb där mina pengar var, där Tilda älskade att leka med alla barnen för övrigt;) Och sen tog vi tåget in till Camilla, T sov hela vägen in och vaknade typ lagom tills att vi ätit klart. Vaddå bra tajmat? Då fick även hon lunch och sen gick vi upp till C där hon ville visa upp sin dotter för hennes kollegor. Självklart charmade Tilda alla:) Sen skulle jag o T åka hem igen men då gick inga tåg alls pga något skit i älvsjö, suck. Tillslut kom vi iaf hem så i tumba köpte vi varsin glass som fick ätas upp på bussen. Hemma i kassmyra igen blev det mellanmål och sen parklek innan pappa M kom o hämtade sin dotter. En jättemysig dag hade jag iaf med världens sötaste unge!

När T åkt hem gick jag in o städade upp lite granna. Sen tog jag bussen till tumba där jag fick lite dricka och mötte Cämicam:) Vi åkte till benevento där vi köpte pizza som vi åt hos älskling, sen kollade vi lite på teve och bara tog det lugnt tills älskling kom hem. Då blev det en sväng till gulan för godisköp såklart! Sen bänkade vi oss framför teven; Talang 2007! Myskväll vart det helt och hållet.

Lördags; älskling och jag vaknade vid tiotiden, då hade C redan ringt så vi ringde upp och åkte dit nästan direkt. Älskling skulle tvätta hennes fönster och hon hade tvättstuga så T behövdes passas. Sen blev det lunch mitt i alltihop innan vi åkte ner till centrum:) Tilda fick åka "karusellen" och sen köpte vi lite fika innan jag o älskling åkte hem till kassmyra igen. Då hade Marie & Hasse kommit hem också så vi fika med detsamma. C&M plus T kom också efter ett tag så det var fullt hus! Efter det packade vi ner våra saker och åkte hem till mig.
Köpmiddag igen, haha usch på oss. Och massa fix&plock innan vi åkte för att hämta Tvärn, han hade självklart inte ätit middag så vi åkte till donken där han käkade. In på willys för lite snacks till kvällen och sen plockade vi upp Cämi på vägen också. Hemma hos mig spelade vi massa kort, pratade och hade allmänt trevligt:) Dom gick inte förrän tolvtiden då gjorde älskling ordning lite "mat" till oss så vi kunde äta innan vi gick o la oss.

Idag; vaknade redan nio för att älskling ställt klockan då?! Åhh. Vi åkte hem till kassmyra rätt snabbt eftersom vi skulle åka till heron city med M&H. Det tog inte så lång tid och när vi kom hem igen var det så fint väder och lunchtid så vi åkte o köpte korv medans svärisarna tände grillen, haha. Halv två åkte älskling till golfbanan med moster, morbror och Stefan och jag åkte med svärmor och Ann på Linedance:) Jag fick mig ett gott skratt men blev också rätt sugen på att börja själv, så får se till nästa termin om dom byter "klubb" då för instruktören såg ut som en hemlös a-lagare, haha. På riktigt! Prata kunde han inte heller man fatta inte ett dugg.
När vi kom hem igen somnade jag till lite i älsklings soffa och när jag vaknade hade svärfar precis gjort klart middagen:) Älskling kom mitt i den för att lämna golfbagen och byta om, dags för fys. Hej och hejdå alltså.
Nu sitter jag här en stund, inte skrivit på ett tag så det var väl dags nu. Ska väl underhålla mig med hockey matchen på teve med mina underbara svärföräldrar tills älskling kommer hem igen vid halv nio tiden:)

Kommentarer
Postat av: Granis :D

Självklart var det jag, haha trodde du va mamma till ungen :D det såg så ut.
Kul att du kände igen mig iaf, ha det riktigt bra !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback