Mycket på samma gång.

Onsdagen; dataprovet gick bra och jag kom hem vid tvåtiden. Började baka direkt. Vid halv tre kom älskling så då packade vi ihop det som skulle med ut och la in det i bilen. Sen blev det raka vägen mot landet. Första gången vi åkte själva men det gick as bra för jag kom ihåg vägen och älskling är grym! Det var verkligen jättefint där ute på landet nu:) Mycket öppnare. Och inne i stugan har mami gjort jättemysigt. Jag o älskling hann vara på landet en halvtimme sen kom mami, papi, Somayeh o bror ut. Då blev det full fart direkt. Mat som skulle fixas, grillad kycklingfilé pommes o bea:) Smarrigt! Sen skulle båten i, vi hade tur o fick låna trailer av farfars kompis så båten kom i redan i onsdagskväll och vi hann till och med åka ut en liten liten bit:) När vi kom tillbaka hem till stugan hade mami tänt brasan så vi satte oss i teverummet o värmde oss. Så blev det cheesecake såklart, alla tyckte om den:)

Torsdagen; jag vaknade redan halv nio av att min älskling till katt stog o jama i hallen (precis utanför vårt rum) så jag pallra mig upp försiktigt så älskling skulle få sova mer och mös med henne. När älskling vakna låg dom o gosa en stund innan vi tog ut henne. Sen när bror & S vaknat blev det frukost:) Efter den var allt i full gång igen och även farfar kom ut! Dom fällde träd och röjde bort taket över båten eftersom det kommer en kran o hämtar den på tisdag. Sen satte vi ihop mattan också eftersom det inte hanns på onsdagen. Det var skit kul att hoppa efter så lång tid! Det är det bästa med att ha den på landet, man längtar till att studdsa. Sen blev det lunch och ihopplock. Vid tre rörde vi oss hemåt, bror & S åkte med oss.

Vi åkte direkt till älskling, blev donken till middag med Marie. Sen gjorde han sig i ordning och sen bytte vi tillbaka till hans bil som var skitfin med toningen:) Så åkte vi hem till mig, superskönt med en dusch. Haha. Sen fixa jag ihop en till cheesecake duktig som jag är, eller snäll kanske jag ska säga. Vid åtta mötte vi Emmi & Mackan på gula villan för att hyra film o köpa godis. Filmen sög men vi hade trevligt, som alltid, endå:) Halv elva rörde dom sig hemåt och vi mot C&M för att låna en film, hiihih. Hemma igen plockade vi ut cheesecaken till mig, tände ljus och satte på Aristocats! En helmysig senkväll för oss blev det alltså<3 Självklart somnade jag till filmen - that's me.

Fredagen; vår 15månaders dag<3 Eftersom Tilda fortfarande inte var fullt frisk blev det inge barnvakt. Men vi gick upp i tid iaf för att åka in till stan och luncha med Camilla:) Lasagne och foccachia blev det. Mums! Sen blev det en tripp in på lindex där hon skulle köpa lite kläder till Tildisen, melove. När hon sen gick tillbaka för att jobba gick jag o älskling vidare. Jag kom hem med vita jeans (yes), vit kuvertväska och en cool t-shirt som älskling sa: den här måste du köpa! Han har bra smak min pojkvän. När vi kom till tumba tog vi bilen till kungens kurva:) Där hitta jag en digitalkamera, äntligen. Så mina 4000 i studentpresent från farfar gick till något jag verkligen ville ha. Mami tyckte jag gjorde rätt för resan (om det går vägen) hinner jag spara ihop till iaf.

När Camilla kom till tumba efter jobbet mötte vi henne på ica för att handla till middagen o kvällen. När vi kom hem till bremora igen såg T ut att må bra, hon skrattade som vanligt och busade som vanligt, men hon hade fått sitt första riktiga mål så det kan vara anledningen :p Vi spelade lite piano och la pussel. När hon somnat kollade vi på Talang 2007 och efter det började vi spela jeopardy:) Vi vart klara vid elva så då rörde vi oss mot bilen och hem till mig igen.
Myskväll och dag<3


image12
Sötkorven Tilda när hon spelar piano:)
(självklart tagen med nya kameran, wieh)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback