Duktigt Elin

Efter mitt lilla "klagoinlägg" tidigare idag så har jag vaknat till lite grann, men bara pyttepytte.

Jag fastnade framför bloggarna och mitt i det ringde Emmi mig, (mycket trevligt att höra ifrån dig gums!) hon undrade lite om lördagen och ja jag ska höra med min älskling.. Haha. Det lät iaf väldigt trevligt:) Till och med hon tyckte att jag lät trött, hon fråga om jag sov! Det är alltså mycket illa..

När vi lagt på satte jag på vattenkokaren och började med disken. Kokade sen spagetti eftersom jag inte ätit något, bra middag jag vet! Efter att jag ätit min "middag" bäddade jag ordning i sängen, men bara med två kuddar för jag har inte några andra örngott här ute så då måste jag in och leta fram några snygga, men det orkar jag inte ikväll. Sen ska jag ändå sova ensam så det behövs bara två kuddar då;)

Glömde även helt bort i mitt andra inlägg och nämna att jag hämtat min "nyårsklänning" idag, finally! Den var väl ungefär vad jag förväntat mig, men inte riktigt, jag är iaf nöjd och kommer väl med väldigt stor sannolikhet att ha den på nyårsafton:) Så jag blev alltså ute i god tid men jag är glad för det, då slipper jag ångest sen.. Feels good!

När syster & Jakob var här i helgen så pratade de med mams & paps om huset och landet. Vår stuga är inte precis i bra skick någonstans men tomten i sig är GRYM. Och här hemma har de lixom tre rum som står tomma, de gör ju inte det nu men dem behövs inte! Så istället för att ha huset här hemma plus landstället (som verkligen behöver renoveras) att underhålla så kom dem fram till att de kan sälja här hemma och sen riva stugan på landet för att sen köpa ett färdigt hus som byggs upp där vi har stugan nu. Alltså att vi ska flytta till landet, till Ingarö!

MEN jag kan ju inte tänka mig att flytta ut dit.. Visst det skulle vara grymt att få bo där, precis vid sjön och nära till havet. Ungefär samma avstånd till stan som nu och nära till båten! Men nej, inte att bo med mami & papi som förut. Men mami sa att vi ser till att jag får tag i en lägenhet först såklart. Det hela i sig är ju än väldigt stor process; huset ska säljas, mamma måste söka nytt jobb närmre landet, jag måste få en lägenhet , stugan ska rivas och ett nytt hus ska byggas! Blir det såhär är jag säker på att det kommer bli grymt! En sprillans ny villa (precis som de vill att den ska se ut) på vår tomt ute på Ingarö, precis vid sjön och nära till havet - WOW!

Nu ska jag snart lägga mig i sängen, mys. Kommer nog inte orka hålla mig vaken till älskling ringer.. Men det återstår att se! Upp tidigt imorgon igen men skönt att få komma hem "tidigt". Nattinatti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback