Filmer och vila..

Måndagen blev inte riktigt som jag tänkt mig.. När jag kom till jobbet kändes det precis som dagen innan, bra. Sen började det kännas "tungt" men inget jag brydde mig särskilt om eftersom jag varit sjuk i fyra dagar och var tillbaka bland barnen var det nog inget konstigt, efter fotograferingen var det värre och vid lunchen kändes kroppen helt skakig.. Då sa Jörgen att jag såg helt likblek ut och nog hade feber, hmm.. Ringde mamsen som kom med tempen och se där ja, 37,8. För vissa är det inte feber men för mig med låg temp så var det  f-e-b-e-r .

Det var bara börja röra på sig. Älskling hade åkt hem från jobbet redan på morgonen eftersom han hostat galet och haft feber under helgen, sen snoret & halsen som jag haft, så han var otroligt gullig som kom o hämta upp mig fasstän han mådde skit själv. Bara till att börja kurera sig då. Vi stannade direkt på gulan och hyrde tre filmer, Pledge This, Jackass och Turistas! (Mitt val, älsklings val och vårat val. Haha) Pledge This var helt okej faktiskt, sådär "dum" man antog att den skulle vara med tanke på att det var Paris film.. Haha. Jackass var till min stora förvåning också bra, riktigt idiotisk och kul:D Haha. Älskling blev lite förvånad att jag inte kunde låta bli och kolla och till och med garva.. (jag med :p) Turistas (thriller), min mage var inte okej under filmen, en riktig såndär jobbig-läskig film var det! Hade en filt vid ansiktet hela tiden då det var det jobbigt läskiga. Shises.

Igår vaknade jag av telefonen och sen drog jag upp älskling så vi kunde åka för att kolla upp honom. Han fick både antibiotika och hostmedicin. Sjuklingen. Min feber har gått upp och ner, men har proppat i alvedon och vilat så mycket som möjligt så känner mig ju inte speciellt sjuk.. Mer än att kroppen är helt off och illamåendet spökar. Har ju självklart fått min förkyldningsastma nu också så bricanylen blir verkligen väl använd..

Blir att vara hemma resten av veckan för att få bort febern helt. Om jag blir smittad en gång till så vet jag inte vad jag gör, hallå om jag ska flytta hemifrån har jag inte råd med att vara sjuk! Iofs är ju vikariatet till december så ska söka massa annat för att komma undan dagis och även pröva på annat. Skönt!

Inatt kommer Marie & Hasse hem, huset är i sin ordning iaf och ikväll åker vi hem till mig och sover. Så får väl träffa dem imorgon på dagen någon gång då vi lär åka hit när vi vaknat ordentligt.. Då får jag även min parfym som jag beställde :D

Kommentarer
Postat av: emelie

ni har smittat mackan era jävlar :D (eller kanske inte) men jaja! hihi

Postat av: Elin

jo han sa det till chippen men det är ju lite konstigt eftersom vi inte har träffats något när vi varit sjuka :p

2007-09-12 @ 16:48:09
URL: http://el1ns.blogg.se
Postat av: emelie

haha.. ja det har du ju rätt i, hmmm.. vem har han pussats med? ;)

2007-09-12 @ 20:54:33
URL: http://pebbels.blogg.se
Postat av: johanna

krya på er!

2007-09-12 @ 22:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback