Hemmafru

Är det okej? Haha. Gud det känns som att jag inte gör något annat än o städar och plockar numera, men någon måste ju göra det så. Lovade älskling att svabba golven nere nu medans han tränar men jag får nog ta skjuta upp det tills imorgon istället, jag orkar inte ikväll!

Imorse blev det en prommis till jobbet, jag började inte förrän 9 så det fanns inte mycket val. Eller jo jag hade ju kunnat ta bussen men det är så mycket bättre att promenera ju. Skönt var det också. Kom iväg från jobbet redan tio över fem, härligt. De sista barnen gick strax där innan så det vara bara att släcka ner och kolla alla dörrar & fönster och kila hemåt sen! Men ingen prommis blev det, jag ringde min käre man och bad honom hämta mig. Jamen det regnade ju faktiskt en hel del och snäll som han är kom han såklart:) Skönt.

Imorgon fyller Mimmi 85 år. För er som undrar är det älsklings gammel mormor! Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska åka med honom dit eller inte, han får veta nu ikväll om han har träning eller ej också så. Men har han ingen träning ska han dit och då får jag se hur jag känner.. Annars kanske jag kilar hem till mig efter jobbet och städar i ordning där - det behövs verkligen! På fredag kommer våra underbara vänner från Småland upp:) Det var nog 2 år om inte mer, sen sist jag träffade dem. Det ska bli riktigt skoj! Då vore det ju bra om det var städat ute hos mig också så man slipper skämmas när de vill kolla läget. Älskling och jag ska äta hemma med dem då och sen får vi se om vi sover hos mig eller åker tillbaka hit på kvällen.

Nu har jag precis klivit ur duschen, gud så skönt det var. Innan den plockade jag ordning på köket och satte igång en till tvättmaskin. Så den ska jag gå och ta reda på nu eftersom den piper efter mig, haha. Bra uppfinning ändå, då behöver man inte vakta tvätten utan hör när det är klart, tyty tyty låter den. Hur som helst, efter jag hängt upp den ska jag faktiskt lägga mig på soffan och njuta av lite brownie, det är jag värd! Och invänta min älskling, om jag orkar hålla mig vaken tills dess dvs. Men nu, dags för hängning av tvätten, Hemmafrun.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback