Smålandsvänner

Den här helgen har de varit här, våra Smålandsvänner :) Det är riktigt tråkigt att det tog så lång tid innan vi sågs igen. Vi är trots allt som familj, släkt. Och det känns verkligen när vi väl ses! Helgen har varit heeelmysig.

Fredagen började jag med att sova ut som dagarna innan, det känns som att jag typ sovit bort förkyldningen? Eller bara smittat av mig den på älskling? Haha. Hur som helst så städade jag massor och tog sen en superskön dusch. Kände mig lite hängig hela dagen lång men det var väl inte konstigt när man legat sjuk som sagt.. Typ vid femtiden kom de äntligen:) Nicke var också med och det var jättekul! Men han åkte direkt efter middagen igen, till sin tjej som flyttat in till stan för att plugga, coolt.

Efter middagen skulle Nicke åka så vi körde ner honom till tåget, eller älskling gjorde ju såklart men jag o Linn åkte med. När vi lämnat av honom innanför spärrarna åkte vi vidare till Vårsta för att köpa godis:) När vi kom hem igen skulle älskling fortsätta med listerna ute hos mig så jag o Linn satte oss framför teven inne. När glassbilen kom gick vi ut och köpte glass, muuums! Sen kom älskling in en stund och spelade lite kort med oss och när han gick ut och jobbade klart följde vi med. Vi kollade igenom massa bilder, på dig bl a Emmi, hihi. Alla tre ville se hur du såg ut nuförtiden:D Och på tal om utseende, Linn är typ längre än mig nu och inte alls så tunn. Så söt så. När älskling avslutat listjobbet satte vi på High School Musical, shises vilken bra film:) Jag satt o verkligen njöt mig igenom den. Haha. Jag må vara en tönt men det tar jag för den var faktiskt bra!

i Lördags hade jag ställt klockan men lyckades vakna innan den, woho! Det blev upp tyst för älskling ville sova, gjorde mig ordning och kila sen in till de andra. Åt en snabb frukost och sen drog mamma, Annelie, jag o Linn iväg till Skärholmen:) Där blev det  s h o p p i n g ! Igentligen för Linns skull men jag kom hem med mest. Haha. Det blev ett par stövlar, en kofta, en tunika, strumpor och så björnis kallingar till min bejb (ovanligt I know, men kan inte låta bli de är så jävla snygga och fräscha). Jag brände en del pengar vill säga. Men äsch, ny lön om.. 3 veckor :O Bra jobb Elin. Linn köpte sig ett par uuursnygga jeans och en fin tröja iaf:) Supäärbra.

När vi kom tillbaka hem började mams med maten och jag gick ut till mig för o plocka och dona. Älskling hade åkt iväg på träning så rummet såg ut som ett mindre bombnedslag, suck. Det är ju svårt o gå upp i tid eller hur? Typiskt honom. But he's the best anyway. Vid två ringde han mig och sa att han gått av, han mådde helt enkelt för dåligt så han kom tillbaka hem till mig igen. Stackarn har blivit smittad? Haha. Hostar, snörvlar och har till och med haft feber:( Han låg och vila tills det var dags för middag och vi pratade en del om kvällens planer.. Till sist så blev kvällen inte som vi tänkt oss, bl a eftersom han mådde som han gjorde. Vi åkte iaf och köpte ännu mer gott och satte oss sen framför teven hos mig för att kolla fotbollen, Tomi kom och gjorde oss sällskap också! :)

Efter fotbollen åkte Tomi o vi tog med oss Linn och åkte till donken för att köpa lite mat. Sen åkte vi hem och åt den och så spela älskling lite playstation och vi bara satt o prata, kolla sen lite teve innan hon gick in o la sig. Sen tog det en stund innan vi också sov. <3

Idag vaknade jag 10 av att mami ringde och sa att Smålandsvännerna tänkt åka hem snart. Så jag skyndade in för att hinna säga hejdå till dem.. Lika tråkigt som alltid! Usch. Men får hoppas att det inte dröjer lika länge innan vi ses nästa gång. När dem åkt la jag mig i sängen bredvid älskling igen, när han vaknat till satte vi på She's the man. As rolig film faktiskt. Gud vad jag tycker bra om filmer eller hur? Sen gjorde vi oss i ordning och åkte iväg till Micro. Typ onödigt eftersom inget älskling skulle ha fanns, suck.

Nu sitter jag här i korpen tröjan och älskling ligger i sängen. Jag ska snart kila ner till skolan för att ha gympan! Efter den plockar älskling upp mig o Cämi, så blir det inhandling av gymkorten:) Sen när vi släppt av henne ska vi hyra Hata Göteborg om den finns inne och handla mat. Yumm! Så blir det hem till honom för att njuta av det under kvällen och sen sleepingtime? Ska hinna duscha också.

Imorgon börjar jag 9, älskling kanske blir hemma stackarn. Tror till och med att vi har fotografering imorgon men kommer inte ihåg riktigt? Kul iaf. Sen när jag slutat blir det hem till älsk igen för att städa massor, på onsdag kommer M&H hem igen ju. Shises vad fort de här veckorna har gått..

Kommentarer
Postat av: emelie

haha, naaej bilder på mig? :D. Det var ju ett tag sen, hihi. Dem skulle se mig nu(H) haha. Vad kul att Linn vuxit till sig =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback