Storstädardag

Idag har jag hunnit med en hel del.

När vi vaknade imorse sprang jag ner till tvättstugan och satte på två tvättmaskiner. Andreas blev hämtad av sin papi och jag inväntade tvätten medans. Sen kom han och hämtade upp mig nästan direkt så åkte vi till skärholmen! Köpte 4 grogg-glas till Tomi som fyller 20 år idag:D från Marie&Hasse sen åkte vi vidare till ikea.

Där fick jag ett nytt soffbord av min älskling:) Det blev min inflyttningspresent fasstän han gjort så mycket i min lägenhet åt mig redan och gör hela tiden. Tack igen älskling. Sen köpte vi även Tomis present från oss, han har ju också köpt en lägenhet nu och äger typ ingenting så vi köpte ett helt set med tallrikar (djupa, vanliga o assietter), glas, bestick och matlådor! Sen åkte vi direkt hem till honom för att fika lite. Han vart jätteglad (tror jag iaf;D) för presenterna och vi fick jättegod tårta och lite annat där. Mys. Sen testade Andreas wii innan vi åkte igen.

Då blev jag släppt hemma hos mig eftersom han skulle till sin lägenhet och jobba. Jag har också jobbat idag, nästan iaf. Hihi. Jag har sprungit fram o tillbaka till tvättstugan, tror jag har tvättat sex maskiner om inte mer.. Samtidigt som det har tvättats har jag dammat, dammsugit och svabbat golven!! Jag har till och med varit då duktig att jag tvättat min badrumsmatta idag.

Igårkväll/i natt när vi kom hem vid typ tolvtiden (?) bytte jag sänglakan så det är helt överfyllt med tvätt som torkas i min lägenhet, haha. Sist av allt idag gick jag ner i källarn med mitt gamla soffbord och satte ihop det nya:)

Jag känner mig verkligen duktig som gjort sådan nytta idag! Har ont i hela ryggen o axlarna nu också:( Men det är ju absolut värt nu när allt är nytvättad och nystädat. Imorgon kommer ju syster o Milton också så då är det ju bra att jag har städat;) Jag har dock inte fällt upp resesängen åt Mille men det gör jag nog inte förrän imorgonkväll om nu syrrans kompisar ska komma på en fika för det blir lite trångt om den är uppe då;P

Nej nu ska jag gå o borsta tänderna, byta om o hoppa ner i sängen. Imorgon ska jag vara på jobbet 8 istället för 9, vi ska flytta hela dagen och alla barnen är på andra avdelningar! Men vid fyratiden så ska jag till barnen igen för jag stänger ju imorgon. Usch, vill hem tidigt när syster o Milton kommer!! Men neej, Nattinatti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback