Grymt!

Idag var första arbetsdagen efter tre veckors semester. Jag hade ju längtat lite faktiskt, haha. Men det var mest för att det skulle bli första dagen att arbeta med fyra nya kollegor. Det var riktigt roligt faktiskt och jag har hållit igång hela dagen! Ringde runt alla dem nya barnen som ska börja, detv är 8 st 07:or och 2 st 06:or :) Jag kommer att  vara på småbarnssidan och ta hand om alla dessa nya småttingar. Det ska bli sjukt roligt. Dock så är den enda från min gamla avdelning som blir kvar Miranda. Meeen vi ska inte vara två avdelningar utan vi ska arbeta ihop mestadels och barnen ska kunna gå fram och tillbaka mellan avdelningarna så jag kommer ju att vara med alla barnen iaf:) Förutom vid lunch och mellis och ibland från frukost till mellis.. Jag är verkligen positiv till all förändring! 

Sen har jag flyttat om alla hyllorna där barnen hänger av sig, så dem nya små ska få hänga närmast avdelningen och dem större och "gamla" barnen får hänga längre bort och en del på grannavdelningens hyllor. Det blir bäst. Passade även på att ta ner "postlådorna" och gjorde nya som jag hängde upp, sen skrev jag ut mumintroll som jag satte upp ovanför varje barns "postlåda":) (Avdelningen heter Mumindalen, men förmodligen måste vi byta namn nu iaf, suck.)

Jag trivs redan med kollegorna och alla förändringar vi gjort idag och måste fortsätta med imorgon, fram tills måndag då alla inskolningar börjar, känns bara så positiva :D Nördigt men just nu så älskar jag jobbet. MOAHA. Lite halvkul att bli presenterad framför alla idag på APT mötet också som den äldsta (arbetat längst på avdelningen) och ansvarige på Mumin, fast jag är yngst;)

Nu har jag precis packat ihop lite skit. A hämtar mig om en stund så ska vi hem till honom, där ska jag ta ett bad innan det blir mys i sängen framför teven och sen sovtajm <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback