Skåneveckan i minsta detalj (haha)

På måndagskvällen grillade vi en god middag och efter deb blev det som alla dem andra kvällarna en promenad runt i tyringe. Sen gjorde Jakob drinkar så jag o älskling satt på altanen o mös massor. Sen vid tvåtiden på natten kom äntligen Olle & Johanna. När vi hälsat o visat vart dem skulle sova gick vi o la oss igen och sen gick jag ner med Milton vid åtta på tisdagsmorgonen och väckte dem:)

Vid niotiden åkte vi iväg till Halmstad och TYLÖSAND! Direkt när vi parkerat bilen kände man hur mycket utomlands det var. Sanden till och på stranden var sjuuukt fin och det var så djupt att man typ gick och gick men knappt kom någonstans :P Vi hittade en mysig plats och intog våra strandstolar. Sen blev det en hel del badandes med tanke på hur grymt varmt det var! Vid tvåtiden packade vi ihop och åkte till Halmstad centrum för att köpa lite alkohol på bolaget. Sen åkte vi vidare hem till syster&co igen. Vi grillade en riktigt smaskensmiddag allihop och sen tog vi med O&J på en promenad, vi började med att lura i dem grymmaste mjukglassarna från Ivars:) "Ta en stor för dem är sjukt snåla här!" HAHAHAHA. Ivars gör typ dem största mjukglassarna jag nånsin sett, så Olle vart ju inte lite surpriced;) Johanna hann ändra sig till liten tyvärr men det var roligt iaf! När vi kom hem igen satte vi oss på altanen och drack våran alkohol & mös!

På onsdagen gick vi upp tidigt med för att bege oss till Danmark. Oturligt nog råkar Olle köra på en kantgrej dem fällt ner precis när man kommer upp på själva färjan, så vi får punka på framdäcket som hans mamma precis köpt! Great! Älskling fick iaf byta däcket åt Olle som inte var så jätteglad och efter det fick vi skynda upp så dem kunde tvätta av sig och sen skulle vi av färjan.

I danmark börja vi med att gå runt i alla olika butiker (eller i många iaf) för att kolla priser och utbud. Sen var vi allihop rätt hungriga så vi satte oss och åt. Efter det shoppa vi gärnet och sen fyllde vi bilen och åkte mot färjan igen:) Haha. För min del blev det 6 flaskor vitt vin, 3 flaskor rosé, två dooleys och en vodka! Och det kalaset slutade på 700 kr:D

När vi kom hem till syster igen satte vi oss på gräsmattan med varsitt glas och spelade Lika par Leka bäst! Det var hur kul som helst:D Första omgången vann jag o älskling, hihi. Sen vann däremot Olle & Johanna och sen fortsatte vi spela flera omgångar så jag vet inte riktigt vilka som vann allt!? Kul var det iaf. Kl 19 skulle vi på middag hos Leona & Pierre med syster, Jakob & Mille. Där blev det en ritkigt gourmet middag och vi hade jättetrevligt. Jakob gjorde sina supergoa strawberry daquiris igen så alla fick smaka (grymt med en fd bartender i släkten;D) och sen drack vi även lite smirnoff innan vi ungdomar gick hem till systers igen.

Torsdagen blev det upp i tid igen (inga sovmornar alls) och iväg till Åhus beachen! Där var det också sjukt fint men Tylösand slår såklart allt! Iaf så blev det massa sol och bad. Jag tror nästan jag var mer i vattnet än under hela sommaren här;) Hur skönt som helst. Vid tre var vi dock tvugna att bege oss hemåt igen för att hämta ett bättre begagnat däck åt Olle så dem kunde köra hemåt på fredagen utan problem.

När vi hämtat däscket och så grillade vi lite lätt middag bara som blev tjockiskorvar med bröd. Mumma. Sen bestämde vi oss för att hyra film o köpa massa gottis så vi gjorde det och intog sofforna. Det blev Juno och det var faktiskt en helt okej film, lite tjejig kan jag väl tycka men aa. Efter filmen sa vi i princip god natt och gick o la oss eftersom en tidig morgon väntade.

På fredagen ringde klockan redan vid fem :O Men jag o älskling vaknade inte förrän halv sex av att Johanna ringde upp till oss o sa "Godmorgon nu är det dags för ullared:D" Så vi skyndade oss neråt och som tur var hade Mille redan vaknat så jag satt mest och mös med honom under tiden som dem andra fixa sig och så. Min underbara systerson<3

Fem i åtta var vi framme i ullared! HAH. Då var redan parkeringen halvfull och dem öppnade åtta. Iaf så kilade vi inåt efter att mitt sällskap kissat, haha. Ullared var ballt. Det fanns så sjukt mycket grejer, speciellt till hemmet:) Jag o älskling handlade för 1600 tillsammans:P Jag hade kunnat handla dubbelt men vi bor i varsin etta så det går ju lixom inte! Vi sa iaf att vi ska åka tillbaka dit när vi väl flyttar och innan dess också, förmodligen.

Jag/vi köpte gardiner, kuddar till soffan, fönsterlampa, mysbyxor x2, spel, present till Mille & Tilda, kökslampa, stereo, vinställ, tandborstar, svampar, konstväxter och jag vet inte vad mer? Grymt bra var det iaf!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jaaa, Skåne ägde verkligen! Fan vilken underbar vecka :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback