Girlie friday & lördagen..

Igår fick jag ett sms av Emmi där det stog att hon, Sofie och Linda skulle glida bil till mig och hänga hos mig på kvällen. Haha, tror nästan jag fick med dem exakta orden hon skrivit också! Hur som helst så tyckte jag att det lät mycket trevligt trots att jag hade Miranda här, hon skulle ändå sova.

Så precis innan tio kom dem innanför dörren:) Vi hade sjuuuuukt mycket att prata om och timmarna bara försvann känns det som. Vi snackade och skrattade oavbrutet enda tills dem skulle röra sig hemåt, då var klockan halv ett. M sov som en stock men vaknade till några ggr pga nappförlust och duns i väggen och så. Men ingen fara! Jag är rätt imponerad över att hon sov så pass bra som hon gjorde eftersom vi lät en hel del.. Haha! Kvällen var grymt mysig iaf och trevligare har jag inte haft på länge!

När dem åkt vaknade M efter en stund och då ville hon knappt somna om rackarn. Så jag stände av teven och släckte lampan för att visa att det fortfarande var natt så somna hon strax igen.. Jag somnade nog närmre halv tvåtiden.

Imorse vaknade jag halv elva av att Andreas ringde, haha. Då fick jag liiiiite dåligt samvete över att Miranda kanske varit vaken över en timme? Men jag tror faktiskt inte att hon varit vaken så lång stund då skulle hon nog väckt mig. Anyhow, han sa att han skulle komma om en halvtimme för vi skulle vara barnvakt åt Tilda.

Så jag fick himlans bråttom.. Hann iaf med att ge M frukost, byta blöja, klä på och att göra mig själv helt i ordning på den halvtimmen, bra jobbat måste jag säga. Sen fick iaf M följa med dit eftersom hon inte skulle hem ännu. Tilda vart jätteglad när hon såg M och M när hon såg T. Dem började leka direkt fast dem aldrig träffats förut:)

Efter en timme ungefär åkte vi och lämna M och så åkte jag, A och T vidare till kungens kurva! Han hämtade ut sin mobil som varit på lagning för andra gången och sen köpte vi nån slang till C&M innan vi åkte hem igen. Sen bestämdes det att vi skulle äta middag hos dem också så vi blev bjudna på tacos:) Sen bokade vi en bio imorgonkväll, inte alltid man blir bjuden på bio två ggr på en vecka;D Tilda får vara med mormor o morfar då, höhö.

Nu är vi hemma hos mig och jag tänkte hoppa in i duschen alldeles strax. Sen blir det nog till att sova eftersom jag lyckats somna så jävla sent de senaste nätterna. På måndag är det jobbdags igen, helt otroligt att jag haft semester i över två veckor, det har verkligen varit skönt:) Jag har inte riktigt insett ännu att jag får full lön fast jag har varit borta i två veckor, haha. Det dröjer nog innan jag förstår ordentligt att jag faktiskt arbetar heltid.. På riktigt.

 Nej men duschen kallar mitt namn, Nattinaattiiii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback