Jobbigt läge

Just nu är det lixom precis i mitten av månaden, det är sämst för min del. Jag har i princip bränt alla mina pengar redan och det är ändå tio dagar till lönen! Jag går bara och tänker och planerar allt jag ska köpa och göra då. Hela tiden!

Den 25e är jag förhoppningsvis ledig och då ska jag åka in till stan (eller skärholmen) i tid, till öppning helst. Jag ska köpa nya jeans då. Jag är så sugen! Sen kanske jag måste hitta en klänning att ha på festen om inte Somayeh kan sy in den jag tänkt att ha, för den vill jag ju helst ha. Sen ska jag köpa pumps och jag har redan kollat in vilka jag vill ha, haha. Sen 14.00 har jag nageltid hos Daniella i hallunda. (Just därför blir det nog skärholmen och inte stan) Jag har längtat enda sen i december då jag bokade tiden, fatta vilken lång tid! Nu ska jag även se till att boka en tid i februari (om det funkat bra dvs, och sen i mars osv) så jag kan ha kvar naglarna jämt:)

Och inte nog med att pengarna rinner iväg den dagen så vill jag fixa mitt hår, jag måste klippa mig hur som helst. Så jag bokar nog tid på torsdagen (tur nog har jag sparat lite pengar) och sen vill jag färga håret igen! Det har redan blekts av plattången så jag vill göra det mörkare innan min födelsedag. Får fråga mami när hon har tid, om jag inte gör det hos Sandra också samtidigt som jag klipper mig? Hmm, massa pengar..

Då har bara en dag av hela månaden gått och jag lär ha spenderat en hel del.. Då blir det samma jävla skit som den här månaden, att jag står där med typ noll på kontot när det inte ens gått halvvägs till nästa lön. Not ok.

Nej nog snackat om pengar. Jag fick sluta en timme tidigare idag bara för att våra barn gick hem så tidigt:) Då gick jag ner till centrum och handlade lite mat och så. Nu har jag precis ätit pannkakor med grädde och sylt, det är verkligen mastigt gott! Andreas kommer runt åtta eftersom han måste jobba över. Vi ska förmodligen se på film då som han isf hyr på vägen hit:)

Imorgon måste jag sola efter jobbet. Ensam eller inte, jag måste måste måste.

Hejdåååå

Kommentarer
Postat av: camilla

haha jag vet hur det är, det där med lönen :D har man inte så mkt utgifter så försvinner den ju direkt! like you said, NOT OK!

Postat av: Elin

AAA eller hur! men jag betalar ju ändå 3000 hemma, eftersom jag bor i gillestugan. men det är ändå inte så mycket när jag får ut det jag får ut.. jag måste iaf bli bättre på att hålla i pengarna! haha

2008-01-16 @ 17:17:12
URL: http://el1ns.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback