The days

När jag kikat runt i olika bloggar nu så skriver nästan alla exakt samma grej; ingen har blogglust. Jag har väl lusten men inte tiden, i det här vädret vill man så mycket annat än att sitta vid datorn.

Syster, Milton, Jakob o Aicha åkte hem igår. Det var underbart att ha dem här som alltid! Tur nog så kommer dem hit igen 27 juni:) Mami & papi flyttar 28e så det blir mest för att hjälpa till men sen tänkte dem spendera en vecka på landet också. Synd att jag jobbar då och inte kan få umgås speciellt mycket med dem:( Men jag o älskling åker ner till dem vecka 30 eller 31.

Onsdagen; Konferensen med jobbet var sjukt rolig! Jag såg knappt fram emot den men roligare kunde det inte vart. Direkt när vi slutade för dagen på onsdagen sattes pimplandet igång nere vid sjön. Det spelades gitarr och sjöngs alla möjliga låtar:) Sen vid sju gick alla till rummen för att göra sig ordning inför middagen och efter trerätters middag intog vi barnstugan som det hette, där det fanns bar, musik, biljard och lite annat:) Där hade jag roligast ever!! Mami bjussa på all dricka jag ville ha och alla tanter var så glada i hattarna att jag bara gick runt o skrattade. Sen tog Sofia priset, hon hittade nån kille där som ringde dit två kompisar och eftersom att jag o Sofia skulle bo tillsammans följde jag med dem, vilket äventyr!! Det badades vattenspridare, skreks på ormar, hoppades längdhopp och rullades i gräset.. GAALET KUL.

Torsdagen blev en riktigt seg dag. Alla var slitna :D Halv fyra fick vi hoppa i bussen och åka hemåt igen. Hemma hos mig väntade Johanna så jag fick skynda mig. Andreas hann även komma innan jag var klar så dem båda väntade på mig, sen kila vi till Tbs för att äta middag:) Sjukt gott var det. Efter maten åkte vi upp till mina päron, hem till A, hem till J och tillbaka till mig. Vi körde på med drickat och gick sen vidare till Tbs igen. Där vart kvällen crazy och den slutade med att jag mådde apa och Mackan värre.. Men det var roligt så länge det varade;)

Vaknade upp i fredags och kom inte ens ihåg att jag somnat, eller att Mackan sov kvar? Haha. Hade iaf Andreas bredvid mig vilket var skönt. Johanna o jag gjorde oss i ordning och blev upphämtade av min papi vid halv tio, han körde oss till Johanna så vi kunde ta hennes bil och sen körde vi ut till landet:) Där blev det båttur för hela slanten, brorsan, syrran, Somayeh & Jakob badade flera ggr från båten och Milton låg o njöt av att vara ute på havet. hihi. Jag & J låg fram o solade. Vid halv fyra åkte vi hemåt och mötte upp Andreas på donken för att käka. Sen blev det hem till mig o duscha och fixa Emmis present och sen körde A oss till Emelie:)

Där blev det 20års firande av henne som vart riktigt mys. 10 tjejer som spelade våghals, slutade som det bara kan.. Haha. Vid elva tog vi bussen till centrum och sen tåget till tumba för att inta Tbs (again). Precis innan vi kila in mötte vi upp min älskling, Mackan, Sean & Tomi:) När kvällen var slut kila jag & älskling hem till mig och där låg redan Johanna o sov..

I lördags vaknade jag av att mami ringde o sa att dem skulle åka snart så jag kila upp o gjorde ordning mig. Vid tiotiden hade jag väckt både Johanna & Andreas och A åkte iväg och J gick med mig. Hon åkte också hem och Syster & co kom och hämtade mig så åkte vi ut till landet igen:) Tog såklart en båttur igen och det var lika nice som alltid.

Vid fyratiden var vi tillbaka i stugan och då hade Andreas precis kommit dit också:) Vi alla hjälptes åt med middagen och vid sex kom min moster & hennes man från skåne så vi satte oss för att käka. MUMS. Efter maten sa vi hej då så åkte jag o A hem till honom. Emmi & Johanna kom förbi en timme ungefär sen blev det till att sova.

Igår vaknade vi vid nio då A ställt klockan. Ringde Johanni och ungefär vid tio åkte vi tre iväg till Ikea:) Där handlade Andreas tvbord, soffbord, speglar, matbord, ljus och lite annat:) Vi alla tre hjälptes åt att sätta ihop det och resultatet vart grymt. Han har verkligen fått det supersnyggt nu.

På kvällen lagade vi middag tillsammans och sen ringde Emmi när gästerna åkt hemåt så åkte vi dit o rökte lite vattenpipa o mös. Sen när vi skulle åka hem kom Andreas på att hans jobbarskor låg hos mig så vi fick åka förbi hos honom o hämta min väska och hans matlådor och sen åka till mig för att sova istället. Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback