Tvättstugan (skrivet 16.21 men bloggen funka inte då)

- Vart har du varit?!
- Jag håller på i tvättstugan faktiskt
Andreas skulle komma förbi o lämna mitt bankomatkort och gick balkongvägen men eftersom jag var nere i tvättstugan så blev han väldigt förvånad att jag inte var inne i lägenheten o frågade direkt när jag öppna vart jag varit och då kunde jag svara sådär och känna mig lite sådär extra vuxen;)

När jag gick ner i tvättstugan igår med Andreas för o visa honom insåg jag att dem missat att ge mig en cylinder (saken man sätter i sin nyckel i på en tavla och flyttar till datumet o tiden man vill boka för att tvätta) så då blev jag ju inte lite besviken.. Tvätta är lixom ett måste och jag orkar inte heller åka hem till mamma nu också för att lämna tvätt hela tiden jag vill sköta det själv.

Hur som helst så hade jag en hel del tvätt, förutom alla badlakan som fortfarande är hos mamma & pappa för att mami har tvättat och torkat dem åt mig, så jag kila ner till tvättstugan och kollade på tavlan och vad jag förstog (hallå jag är ju nybörjare) så var det ledigt fram till kl 17 idag så jag sprang upp och hämta min ikeakasse (sån där bra blå) med tvätt och tvättmedlet + sköljmedlet.

Nu hänger massa underkläder på tork i barummet och en maskin med svart är igång där nere. Det är lixom det som var mest behövligt som jag passade på att tvätta nu och sen får jag väl fortsätta att springa ner lite då och då dem dagar jag behöver tvätta något för att se om det är ledigt så jag kan passa på, kul lixom..

Nej dags o hämta den andra maskinen då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback