En helg med Tilda

I fredags runt 17 kom Andreas hit med sin underbara systerdotter:) Hon hade massa packning med sig eftersom hon skulle sova kvar till söndagen och hon fortfarande åt pencillin. Iaf så hade hon packat sin ryggsäck med leksaker hon ville ha med så vi började leka direkt med det som låg i, tills vi blev hungriga och börja med maten!

Tilda dukade helt själv och det var sjukt för allt låg på rätt plats, underlägg, tallrik, gaffel, kniv, glas och sen alla skålar med varsin sked i mitten av bordet! Och när hon var klar titta hon på oss och sa "titta piiiiin:)" Andreas vart nästan så stolt att han gick genom taket och fotade hennes dukning direkt, haha. Hon är ju bara 2 år och snart 5 månader och kan duka ett bort helt själv?! Men det kanske är normalt vad vet jag..

Efter maten åkte vi hem till mina päron för att mata katten och sen tillbaka hem igen med massa godis och cola:) Vi satte på Askungen som vi alla tre kollade på och sen stängde vi av så T skulle somna när klockan var tio..

På lördagen vaknade jag vid nio och undrade hur klockan kunde vara nio redan utan att Tilda vaknat? Iaf så hoppa jag in i duschen direkt och gjorde mig helt klar innan jag skulle väcka henne men hon hann vakna själv så när jag var klar satte hon sig upp i sängen och sa "åka Nalle puh?!:D" SÖTUNGE.

Vid elva åkte vi iväg, mot globen och annexet. Vi åt lunch på donken och sen kila vi in. När vi kom innanför så var det Nalle Puh sovenirer överallt så Tilda visste knappt vart hon skulle titta, haha. Hon fick ett program, en hink med popcorn, en skit cool leksak och sockervadd med en Nalle Puh mask:D Liiiiiiiiite bortskämd.. Men hon var/är värd allt! Under hela föreställningen satt hon och klappa händerna, skrattade och dansade med:) Så söt! Hon skrek av skratt till och med. Så det var värt varenda krona och hon tackade flera gånger.

När vi kom till bilen igen efter så somnade hon så fort Andreas startade motorn, haha. Sen sov hon och när vi kom hem somna både jag o A också sen vaknade jag halv sex och tänkte shit!! Tilda hade då sovit sen tre så jag väckte henne med detsamma sen väckte vi hennes morbror som fick börja med middagen:)

På kvällen kom Johanna över så Tilda lekte lite med henne också och vi kollade på körslaget! Sen satte vi på Lilo & Stich när det var dags för T att sova. Men hon ville självklart inte somna eftersom hon sovit så länge så vid elva fick vi stänga av filmen så hon kunde somna! Tror klockan blev halv tolv innan A fick henne att somna.

Sen igår var det dags för lilla fröken att åka hem. När Camilla & Micke kom för att hämta henne vart hon knappt glad:P Haha. Men vi gick ner till centrum allihop, eller inte Andreas för han var o jobba i sin lägenhet, och tog en fika:) Sen åkte vi upp till mina päron så jag kunde hämta min gympaväska o sen fortsatte vi färden hem till Thomas. Därefter blev det till min barngympa som Tilda var med på:) Och sen direkt till donken för att äta med Andreas också! Sen åkte vi allihop till brosjön o kolla på när Thomas körde med sin elbåt:D Verkligen ascool och dessutom var vädret på topp. När jag & Andreas skulle åka och skulle säga hejdå till Tilda blev hon sur och gick. Gullungen. Men till slut fick vi varsin kram o puss och så sa hon "tack e helgen". hiihi.

Helgen har varit underbar. Tilda är underbar.

Något mindre roligt är att hon börjat säga Äääälin nu istället för Lelle :( Lelle är gulligare, det har hon ju sagt så länge. Aja. Hon blandar så ibland får jag iofs höra Lelle nu med;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback