Löning =..

.. en himla massa räkningar och en stor fet matlista. Det är vad löning innebär för en vuxen människa;) Som varje löning så blir det först till att betala alla räkningar (även om det inte är många är det mycket pengar) och sen åka och handla så att hela frysen, kylen och skafferiet blir full, toapapper finns för nån månad, alla duschgrejer och massa annat finns! Wow vad roligt.

Jag klagar inte! Jag har min egna lägenhet med mina möbler och min mat. Jag behöver aldrig ta hänsyn till några föräldrar eller lyssna på något jobbigt föräldratjat! Det är livet att flytta hemifrån. Det är bland det bästa man kan göra! Så att det kostar massa pengar gör mig ingenting.

Igår var jag o blev snygg i håret:) Är sjukt nöjd. Kanske kan lägga in en bild senare.. Sen blev det snabbt hem för att kolla vad som behövdes och sen åkte jag o A till maxi. Det blev fyra kassar mat men bara 1100 kr. Grymt bra. Och ännu bättre att vi är två om den summan nu eftersom att vi ska vara riktiga sambos i typ två månader från och med imorgon! Billigt.

På vägen hem var båda två jättehungriga så istället för att laga mat stannade vi på Vretastugan och köpte med oss varsin pizza hem! Dem var sjukt goda. Nästa gång blir det nog så att vi äter där för det var hur mysigt som helst. Sen packa jag upp allting och tryckte in det som skulle i frysen, den är proppfull nu. Sen blev det massa tevemys resten av kvällen. Det behövdes! Somnade tidigt också vilket var jättebra.

Nu har jag precis duschat, fönat & plattat håret mitt. Min älskling har varit hos sig och samlat ihop en massa kläder och kom då på att smutskorgen var proppfull så han lämnade precis av två stora kassar med smuts plus en väska med hans kläder! Jag ska springa ner till tvättstugan nu och hoppas på en ledig tid imorgonkväll? haha.

Mami & papi ska komma förbi också så jag ska hinna ner till centrum o köpa något gott fikabröd tänkte jag:) A är just nu och tvättar fönstren hos sin mormor & morfar sen när han kommer hem ska vi åka till kungens kurva! Ikväll får vi se vad vi hittar på. Vore mysigt att träffa Camilla, Micke, Tilda & Cazper:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback